PixelPainterLogo menu
icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon icon Workshop
1
jongen achter computer

Introductie

10 minuten

De start van p5.js! We leggen uit hoe de codeertaal p5.js werkt en helpen de kids met opstarten

2

Uitleg

10 minuten

We starten vanuit de basis van code en bereiden ze voor op het beginnen van hun eigen werkjes!

uitleg in klaslokaal
3
jongetje achter computer

Tijd om te tekenen!

20 minuten

We houden de traditionele stijl er natuurlijk in en laten de kinderen hun eerste ideeën op papier uittekenen!

4

Tijd voor het echte werk!

50 minuten

We gaan beginnen met het coderen. Door middel van functies tekenen we vormen en geven we ze kleuren.

jongetje achter computer
5

Ta da!

5 minuten

Het kunstwerk is af! Benieuwd je wat de leerlingen kunnen maken? Hieronder staan wat voorbeelden van de gecodeerde kunstwerken!

Download de Werkboekjes hier!
shape shape shape shape Galerij